Přinášíme informace z budoucnosti

Lidé nevěří samořídícím autům od technologických firem

13. Květen 2017 | | Jiří Větvička

Průzkum společnosti Deloitte, který proběhl u 22 000 spotřebitelů v 17 různých zemích, odhalil nedostatek důvěry k technologickým firmám. Překvapivý počet lidí nedůvěřuje žádné společnosti, která v současné době pracuje na autonomních vozidlech a raději čekají na vstup nového hráče.

Z dotazovaných osob jich 47% uvedlo, že v oblasti samořídících aut mají důvěru k tradičním výrobcům. Zároveň by však 33% respondentů důvěřovalo nové vzniklé firmě. Průzkum je obzvláště špatný pro technologické giganty typu Waymo společnosti Google. Jen 20% dotázaných totiž důvěřuje stávajícím společnostem a jejich vozům.

"Pro všechny je to překvapivý počet. Netušili jsme, že tolik amerických spotřebitelů stále čeká na vstup nového hráče na tento trh," napsal Deloitte ve své studii.

Průzkum také zjistil, že většina amerických zákazníků (77% přesně) zřídka nebo nikdy nepoužívá služby typu Uber nebo Lyft. Jak uvádí zpráva, je to pravděpodobně proto, že služby nejsou tak populární v předměstských oblastech, kde lidé spoléhají na neustálý přístup k vozidlu. To je další problém pro výrobce a to i v případě, že si zajistí větší důvěru.

General Motors plánuje používat Lyft a chce představit své první samořídící auto. Stejně tak se chystá i společnost Ford. Uber svá vozidla již testuje v reálných podmínkách a pracuje na zavedení autonomní taxi službě, následovat jej ve stejném segmentu chce i  Waymo.

Spotřebitelé mohou být zatím jen rezervovaní, protože neměli doposud možnost se s těmito vozy setkat v reálných podmínkách. Technologické společnosti se navíc mohou rozhodnout pro spolupráci s tradičními výrobci automobilů a integrovat svou technologii do důvěryhodných značek. Waymo se již rozhodlo spolupracoval s Fiat Chrysler a veřejně uvedlo, že nebude stavět vlastní auto. Průzkumy však ukazují, že cesta k přijetí autonomních vozidel bude ještě dlouhá.

Zdroj: www.businessinsider.com